61 درصد شهرستانهای منطقه "زاگرس" نرخ بیکاری بالای 20 درصد دارند
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اردشیر گراوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت برخی شاخص‌های توسعه در استانهای زاگرس نشین اظهار کرد: 13 استان زاگرس نشین 33 درصد مساحت کشور و 34 درصد جمعیت کشور را دارند.

وی گفت: 48 درصد اراضی کشاورزی کشور در منطقه زاگرس قرار دارد و این استانها سهم خوبی را در تولید محصولات کشاورزی کشور دارند.

وی افزود: اما در بخش صنعت استانهای زاگرس نشین وضعیت مناسبی ندارند و تنها 16.8 درصد از واحدهای صنعتی کشور در این استانها قرار دارند و 14.6 درصد از اشتغال صنعتی کشور مربوط به این منطقه است.

وی افزود: در تولید ناخالص داخلی نیز استانهای زاگرس نشین سهم مناسبی ندارند.

گراوند گفت: نتیجه این عوامل نرخ بالای بیکاری در منطقه زاگرس با وجود منابع و پتانسیل های بالایی که دارند شده است، بگونه ای که در برخی شهرستانهای زاگرس تا 53 درصد نرخ بیکاری را داریم.

وی گفت:منطقه زاگرس با همه پتانسیل ها  محل استقرار بیکاری کشور شده و 61 درصد از شهرستانهای زاگرس نشین نرخ بیکاری بالای 20 درصد دارد.

مدیر مرکز ملی رصد وزارت کشور گفت: از لحاظ شاخص های امید به زندگی، درآمد سرانه و ... نیز مناطق زاگرس نشین وضعیت خوبی ندارد و ناهنجاریهای اجتماعی همچون خودکشی، قتل و نزاع در این منطقه بالا است.

گراوند افزود: به دلیل مهاجرت های گسترده که از این منطقه صورت می گیرد نرخ رشد  جمعیت زاگرس نزدیک به صفر است و عمده نیروهایی نیز که  مهاجرت می کنند جزو نیروهای کار هستند.

وی افزود: این شاخص ها توزیع نامناسب ثروت و فرصت را در کشور نشان می دهد.

گراوند ادامه داد: در 50 سال گذشته دولت ها منفعل بوده و هزینه این انفعال را زاگرس پرداخت کرده است. البته اگر برای این موضوع فکری نشود در دهه آینده کلان شهرها نیز از نتایج این عدم توازن توسعه متاثر خواهند شد.

وی با بیان اینکه کشور برنامه آمایش سرزمین ندارد، گفت: باید به سمت توسعه متوازن کشور حرکت کنیم.

گراوند گفت: استان کرمانشاه نیز بعنوان یک استان زاگرس نشین با مشکلات متعددی از جمله بالابودن نرخ بیکاری، پایین بودن اشتغال صنعتی، کم بودن درآمد سرانه، بالابودن آمار سرقت و طلاق و ... مواجه است.

وی پیشنهاداتی نیز برای بهبود وضعیت استانهای زاگرس نشین ارائه کرد و گفت: باید برای توسعه این مناطق برنامه داشته باشیم و مدیران اجرایی مداخله گر به رفع مشکلات بپردازند.

وی افزود: متاسفانه استفاده از پتانسیل مردم را فراموش کرده ایم و تا آنها وارد کار نشوند کارها درست نمی شود. اگر مردم را مشارکت دهیم توسعه درون‌زا خواهیم داشت.

گراوند افزود: باید خودمان هم حرکت کنیم و فرهنگ کار ارتقاء یابد، در غیراینصورت هرچقدر منابع هم بیاید کارساز نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com